آذر، امیراسماعیل و همکاران (1387). فارسی عمومی، تهران: سخن.
اخیانی، جمیله و محرّم اسلامی (1390). گلستان جاویدان، تهران: نشر قاصد.
اسدی، زهرا و محمّد عزیزی (1395). از بوستان جان، تهران: روزگار.
الهامبخش، سید محمود (1385). گلگشت ادب، یزد: سروش مهر.
امن خانی، عیسی (1396). «آسیبشناسی درسنامههای ادبیات معاصر منظوم»، نشریۀ ادبیات پارسی معاصر، شمارۀ 21، صص 27- 3.
بهرامی، ناصر (1386). فارسی عمومی، سنندج: نشر مرکز تربیت معلم شهید مدرّس سنندج.
تجلیل، جلیل و همکاران (1388). برگزیدۀ متون ادب فارسی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
جبارنژاد، عبّاس (1384). «کتاب فارسی عمومی در آینۀ نقد و جستار»، نشریۀ سخن سمت، شمارۀ 16 صص 70-57.
حدیدی، خلیل و همکاران (1381). فارسی عمومی، تبریز: هما.
حکمآبادی، محمود (1380). «نگاهی به کتابهای فارسی عمومی دانشگاهی»، نشریۀ کتاب ماه ادبیات و فلسفه، آبان، صص 125-123.
حکیم آذر، محمد (1395). «آسیبشناسی تألیف فارسی عمومی دانشگاهی (مطالعۀ موردی ادبیات معاصر درسی کتاب منتخب)»، نشریۀ پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی، شمارۀ 3 صص 132- 115.
دامادی، سید محمد (1384). فارسی عمومی، تهران: دانشگاه تهران.
درگاهی، محمود (1377).نقد شعر در ایران (بررسی شیوههای نقد ادبی در ایران از آغاز تا عصر جامی)، تهران: نشر امیرکبیر.
درگاهی، محمود (1385). در بیشۀ اندیشهها، تهران: نشر پرهام.
ذوالفقاری، حسن (1391). فارسی عمومی، تهران: چشمه.
راشد محصّل، محمدرضا و همکاران (1385). فارسی عمومی، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
سیدان، مریم (1395). «مشکلات فارسی عمومی»، فصلنامۀ نقد کتاب، دورۀ 2، شمارۀ 7 صص 92-77.
سیف، علی اکبر (1397). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: دوران.
صیادکوه، اکبر و همکاران (1393). سخن شیرین پارسی، تهران: سمت.
علیقلیزاده، حسین (1396). «ضرورتها، اهداف و رویکردهای درسنامۀ فارسی عمومی در دانشگاهها: مطالعۀ موردی فارسی عمومی پیام نور»، نشریۀ پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شمارۀ 41 صص 81- 57.
عمارتی مقدّم، داود (1396). «آسیبشناسی کاربرد نظریههای مدرن در تدوین درسنامههای بلاغی»، نشریۀ ادبیات پارسی معاصر، شمارۀ 21، صص 46-29.
عیدی، غضنفر و همکاران (1388). در گلستان ادب فارسی، اصفهان: دانا.
غنیپور ملکشاه، احمد و ابراهیم ابراهیمتبار (1386). فارسی عمومی، بابل: راز دانش.
فتوحی رودمعجنی، محمود (1396). «نقد درسنامههای سبکشناسی و پیشنهاد دو درس سبکپژوهی و سبکورزی در رشتۀ ادبیات فارسی»، نشریۀ ادبیات پارسی معاصر، شمارۀ 21، صص 66- 47.
فتوحی رودمعجنی، محمود و حبیبالله عبّاسی (1388). فارسی عمومی، تهران: سخن.
فلّاح، غلامعلی (1394). ادب نامه، تهران: نشر نافع نو.
قاسمیپور، قدرت (1396). «آسیبشناسی و نارساییهای درسنامههای نقد ادبی»، نشریۀ ادبیات پارسی معاصر، شمارۀ 21، صص 91- 67).
قیصری، ابراهیم و محمد دهقانی (1381). فارسی عمومی، تهران: قرائن.
ماحوزی، مهدی (1377). فارسی عمومی، تهران: اساطیر.
مجد، امید (1388). فارسی عمومی، تهران: کاج.
مجیدی، فاطمه (1396). «نقد و بررسی درسنامههای منطقالطیر»، نشریۀ ادبیات پارسی معاصر، شمارۀ 21، صص 116- 93.
محبّتی، مهدی (1387). فارسی عمومی، تهران: سخن.
مدرّسزاده، عبدالرضا (1385). فارسی همگانی، قم: نشر مطبوعات دینی.
موسوی، فرج الله و محمد حسین مجدّم (1385). فارسی مقدّماتی، تهران: زوّار.
یارویسی، منصور (1384). زبان و ادبیات فارسی، قم: نشر شریعت قم.
یاوری، هادی (1396). «نقد و بررسی درسنامههای متون ادبی تاریخی»، نشریۀ ادبیات پارسی معاصر، شمارۀ 21، صص 137- 117.
یلمهها، احمدرضا و قربانعلی ابراهیمی (1388). از آفاق ادب فارسی، اصفهان: نقش مانا.