باقری نوعپرست، خسرو (1394). فبک در ترازو: نگاهی انتقادی از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
راجی، ملیحه (1395). کندوکاوی در مبانی و خاستگاههای نظری- تربیتی فلسفه برای کودکان. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
رشتچی، مژگان (1389). «ادبیّات داستانی کودکان و نقش آن در رشد تفکّر». تفکّر و کودک. سال اول. شماره دوم. صص 23- 37.
رشتچی، مژگان (1394). اصول تسهیلگری و ویژگیهای تسهیلگر حلقۀ کندوکاو. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
شیخرضایی، حسن (1394). علمورزی در حلقۀ کندوکاو. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فیشر، رابرت (1392). داستانهایی برای فکر کردن. ترجمه سیّد جلیل شاهری لنگرودی. چاپ چهارم. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
گودرزی دهریزی، محمد (1388). ادبیات کودکان و نوجوانان ایران. چاپ اول. تهران: قو/ چاپار.
لچر، دنیس بی، تد نیکولز و جوآن سی. می (1392). ارتباط با کودکان از طریق داستان. ترجمه منیژه بهبودی و سیّد جلیل شاهری لنگرودی. چاپ دوم. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لیپمن، متیو، آن مارگارت شارپ و فردریک اس. اسکانیان (1395). فلسفه در کلاس درس. ترجمه محمدزهیر باقری نوعپرست. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مجید حبیب عراقی، لیلا (1394). داستانی برای کندوکاو. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مرادی کرمانی، هوشنگ (1397). پلوخورش. چاپ سیزدهم. تهران: معین.
مرعشی، سیدمنصور و قائدی، یحیی (1394). مبانی و کارکردهای حلقۀ کندوکاو، چاپ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
میرصادقی، جمال (1392). عناصر داستان. چاپ هشتم. تهران: سخن.
ناجی، سعید (1393). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان: گفتوگو با پیشگامان انقلابی نو در تعلیم و تربیت. جلد دوم. چاپ دوم. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید (1395). معیار فبک برای داستان: نقد و بررسی داستانهای مورد استفاده برای آموزش تفکر در ایران. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ناجی، سعید و مجید حبیبی عراقی، لیلا (1397). «نگاهی دوباره به ویژگی فلسفی و ادبی داستانها در برنامۀ فبک». تفکر و کودک. سال نهم. شماره اول. صص 1- 30.
هدایتی، مهرنوش (1394). مبانی روانشناسی رشدِ شناختی در برنامۀ فلسفه برای کودکان، چاپ اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
هدایتی، مهرنوش (1396). به کودکان اعتماد کنیم: مبانی روانشناسی رشدِ شناختی در برنامۀ فلسفه برای کودکان، چاپ دوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
یاری دهنو، مراد (1394). درآمدی بر برنامۀ فلسفه برای کودکان. چاپ اول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.