.

Document Type : Research Paper

Authors

Abstract

.

آدام، ژان میشل و فرانسوار رواز(1389). تحلیل انواع داستان (رمان، درام، فیلمنامه)، ترجمة آذین حسین‌زاده و کتایون شهپرراد، تهران: نشر قطره، چاپ سوم.
آستن، آلن و جرج ساوانا (1388). نشانه‌شناسی متن و اجرای تئاتری، مترجم داوود زینلو، زیر نظر فرزان سجودی، تهران: انتشارات سوره مهر.
آلوت، میریام فاریس(1368). رمان به روایت رمان‌نویسان، ترجمة علی محمد حق‌شناس، تهران: مرکز.
اکبرپور، علیرضا(1390).  آسیب‌شناسی متن در سینمای ایران، تهران: نیلوفران.
اکبری، عباس(1391). «شکل فیلمنامه در سینمای ایران»، چگونه فیلمنامه بنویسیم، تهران: نیلوفر.
انوشه، حسن(1376). فرهنگنامه ادبی فارسی، جلد دوم، تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
الام، کر(1383). نشانه‌شناسی تئاتر و درام، ترجمة فرزان سجودی، تهران: قطره.
دامادی، محسن(1391). چگونه داستان را به فیلمنامه تبدیل کنیم؟بررسی تطبیقی فیلمنامه و رمان از منظر شکل، ساختار و شیوه نگارش- همراه با فیلمنامه شیخ بهایی(آشیانه سیمرغ)، تهران: گیسا.
سیف، محسن(1377). الفبای فیلمنامه‌نویسی، تهران: مؤلف.
شهبازی، شاهپور(1392). تئوری‌های فیلمنامه در سینمای داستانی، تهران: زاوش.
صفوی، کورش(1391). نوشته‌های پراکنده (نشانه شناسی و مطالعات ادبی)، تهران: نشر علمی.
عباسی، علی(1388). «روایت‌شناسی لیلا- مهمان مامان- بررسی تطبیقی عنصر پیرنگ در دو فیلمنامه»، مجموعه مقالات چهارمین هم‌اندیشی نشانه‌شناسی هنر به انضمام مقالات هم‌‌اندیشی سینما، به کوشش منیژه کنگرانی، تهران: فرهنگستان هنر.
فیلد، سید(1391). چگونه فیلمنامه بنویسیم،‌ ترجمة عباس اکبری، تهران: نیلوفر.
گلشیری، هوشنگ(1369). دوازده رخ (فیلمنامه)، تهران: انتشارات نیلوفر.
مرینگ، مارگارت (1381) فیلمنامه‌نویسی: آمیزه‌ای از شکل و محتوی فیلم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
مک‌کی، رابرت(1392) داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی، ترجمه محمد گذر آبادی، تهران: هرمس.
مکی، ابراهیم(1370) مقدمه‌ای بر فیلمنامه‌نویسی و کالبد شکافی یک فیلمنامه، تهران: سروش.
موریتز، چارلی(1392) نگارش فیلمنامه داستانی، ترجمة محمد گذرآبادی، تهران: بنیاد سینمایی فارابی، چاپ دوم.